Week 1

6 maart 2017

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik alweer 12 dagen in het land van mogelijkheden. Ondanks dat de eerste dagen erg moeilijk waren, voel ik me steeds meer op mijn plek.

Het eerste weekend hier heb ik voornamelijk doorgebracht met een oud studiegenootje (Pien). Zij is een aantal maanden voor mij naar Boston gegaan voor een stage en ze heeft me geholpen met de stad en de mensen hier te ontdekken. Samen hebben we een van de belangrijkste toeristische activiteit ondernomen: het lopen van the Freedom Trail. Dit is een wandeling via belangrijke locaties van de Amerikaanse Revolutie die loopt van the USS Constitution, een oorlogsschip gebruikt in de oorlog tegen de Britten, tot de Boston Common, het oudste publieke park van Boston (1634) waar oorlogsplannen zijn gesmeed. Daarnaast heb ik een bezoekje gebracht aan de Cambridge boatclub - een roeivereniging waar ik trots in mijn nieuwe Harvard trui kennis heb gemaakt met voornamelijk rijke professoren, zakenmannen op leeftijd en hun verwelkomende vrouwen.

Mijn eerste echt week op stage bestond voornamelijk uit het opstarten van mijn onderzoek, deadlines krijgen en het beter leren kennen van mensen op mijn afdeling. Hier heb ik ook Andrea leren kennen, een Zwitsers meisje die hier voor een jaar komt werken en waar ik van alles mee heb ondernomen de afgelopen week. Zo hebben we een etentje gehad bij haar thuis met een super leuk internationaal groepje, een uitje met de collega's en hebben we onze heupen losgegooit tijdens een Salsa les. Ook heb ik deze week een Oekraïense jongen ontmoet, Vitaly, die een paar huizen verderop woont en eigenlijk nog niet echt vrienden had gemaakt in Boston. Samen met zijn huisgenootje en een vriendin van haar zijn we op vrijdag naar een Jazz cafe gegaan dat sinds 1947 bestaat en waar in de afgelopen decennia vele grote Jazz muzikanten zijn ontdekt.

Mijn huisbaas Kevin, die tevens ook in het huis woont, heeft me deze week een paar keer mee op pad genomen. Zo zijn we gaan winkelen voor een nieuw matras, omdat in het matras waar ik in het begin op sliep een kuil zat, naar een lezing gegaan over typisch Amerikaanse diners en ben ik gaan meezingen bij een Italiaans koor dat hij begeleid. Het is een erg fijne man die super enthousiast is om mij Boston te laten zien en beleven (en gelukkig totaal niet creepy is).

Wat ik tot nu toe van de cultuur hier heb meegekregen, is dat het voornamelijk draait om werken. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat is iedereen aan de gang. Massachusetts, de staat waar Boston in ligt, heeft ook de gekke regel dat alle kroegen in principe om 2u 's nachts moeten sluiten en het openbaar vervoer dan ook stopt, dus al zou je nog energie over hebben na een lange dag op kantoor, dan zorgt de staat er wel voor dat je voldoende nachtrust krijgt!

P.S. Foto's volgen snel!

1. Oma en opa:
    7 maart 2017
    Lieve Laura.
    We hebben je 2e verslag gelezen. Fijn dat je begint te wennen in Boston. Alle begin is moeilijk! Wij wensen je verder veel plezier en genoegen in het vreemde land. Veel succes met het onderzoek. Liefs en groeten van ons.
  2. Oma van Dongen:
    7 maart 2017
    Lieve Laura .
    Ik heb je verslag gelezen
    Wat ben je druk bezig
    Gelukkig ben je al een kleinbeetje aan het
    Wennen in dat verre land.
    Veel succes met je onderzoek.
    Lieve groetjes oma
  3. Martin kortsmit:
    14 maart 2017
    Hoi Laura,
    Goed te lezen dat je geleidelijk kan wennen aan Boston, het is een mooie oude Amerikaanse stad met een beetje een Europees tintje. mijn tip: bezoek iig een Celtics NBA wedstrijd (heb dit toen helaas niet gedaan, nog spijt van). Succes en veel studieplezier in 'New England' en zal je blog in de gaten houden.
  4. Patricia Dam:
    18 maart 2017
    kijk.... Laura komt los!
    mooi zo, geniet ervan , succes en veel plezier daar!
  5. Oma van Dongen:
    20 maart 2017
    Leuke foto,s
    Heb je het erg koud ge had of ben je bin ben gebleven of heb je nog sneeuwballen
    Gegooid.
    Dag meisje lieve groetjes oma