Weekend naar DC

28 maart 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Ondertussen ben ik weer een beetje bekomen van een zwaar weekend en is het tijd voor een update. Afgelopen weekend ben ik samen met Pien naar Washington DC geweest, de stad waar alle gekke wetten ondertekend worden, waar de dollar biljetten gedrukt worden en er veel voor en tegen Trump tochten zijn.

Vrijdagavond zijn we met de nachttrein van Boston naar DC gegaan. De treinreis was pittig omdat we op veel plekken stopten en we dus niet lekker konden slapen. Eenmaal aangekomen op Union Square, om half 7 's ochtends, zijn we met een Uber naar het huis van Heather gegaan. Heather is een kennis van mijn huisbaas, waar we zaterdagnacht mochten overnachten! Dit laat maar weer zien hoe gastvrij de Amerikanen zijn. Heather is een linkse advocate, wat te zien was aan de plakkaten die voor de ramen hingen en haar verhalen over de stad. Ze heeft ons zaterdagochtend op sleeptouw genomen door de leukste, mooiste en interessanste plekken van DC. Zo zijn we met de auto door de wijk met alle ambassades gereden, door de rijke wijk waar onder andere Obama en Ivanka Trump een huis hebben, Georgetown en natuurlijk langs een aantal monumenten. Na een lekker Amerikaans ontbijtje, gekookt door Heather, zijn Pien en ik zelf op ontdekkingstocht gegaan. Zo zijn we langs het Witte Huis gelopen, waar op dat moment ook een aantal demonstraties plaatsvonden, het Capitool (Paleis van het Volk, hier zit het Congress), Washington Monument, Lincoln Memorial en de Memorials voor de oorlog met Vietnam en Korea. De dag hebben we afgesloten met een lekkere hamburger en een drankje op het terras, want het was zaterdag 25 graden! Het weer was genieten in vergelijking met de sneeuw en kou in Boston.

Zondag stonden er musea op de planning. Na een ontbijtje van een soepkom cappuccino en Frans brood (het Amerikaanse brood is smerig) zijn we naar het Smithsonian gelopen, 's wereld grootste museum en onderzoeks complex. We zijn we in de geschiedenis van Amerika gedoken, hebben we een tentoonstelling gezien over de First Ladies en hebben we dode dieren / botten bekeken in het Natural History Museum. Daarna was het alweer tijd om onze spullen te pakken want om half 7 ging de bus terug. Doordat we iets te laat waren vertrokken en het druk was op de weg, waren we net op tijd bij de bus, maar hadden we door het gehaast helaas geen tijd om fatsoenlijk avondeten te scoren. Eenmaal onderweg kwamen we een afgesloten snelweg tegen omdat er een ongeluk was gebeurd. Gelukkig hebben we niet al te veel vertraging opgelopen en kwamen we rond half 6 maandagochtend aan in Boston. Onze werkweek kon weer beginnen!

1. Oma van Dongen:
    30 maart 2017
    Hallo meisje
    Wat een druk weekend slaap te kort zeker Je wordt al een echte reizerger
    Mooie foto,s
    Lieve groetjes. Oma
  2. Annelies Dirven - v Dongen:
    31 maart 2017
    Gaaf zeg, jij benut je tijd goed. Wordt een reis om nooit meer te vergeten.
    Geniet ze daar aan de andere kant van de plas. Groetjes van ons uit het verre Etten- Leur