Maand 1

21 maart 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Het is alweer een maand geleden dat ik het vliegtuig instapte op weg naar het grote avontuur! Zo langzaam als de tijd in het begin ging, zo snel vliegt ie nu voorbij..

Het weer is hier nog steeds niet al te best. Vorige week was er nog een grote sneeuwstorm, die gelukkig bleek mee te vallen. Van de verwachte halve meter sneeuw, viel maar 20 cm! Voor Nederlandse begrippen nog steeds een prima storm.

Op stage gaat alles goed. Ik ben vorige week begonnen met het analyseren van de data en mijn dagen bestaan voornamelijk uit naar een computerscherm staren, artikelen lezen en vergaderen.

Natuurlijk heb ik ook nog leuke dingen gedaan. Met mijn huisbaas Kevin en een paar van zijn vriendinnen ben ik een van de populairste programma's van de VS gaan kijken, 60 seconds, in een landhuis in een buitenwijk van Boston. Ook ben ik met hem naar het Isabella Stewart Gardner Museum geweest, waar in de jaren 90 een van 's werelds grootste kunstroven heeft plaats gevonden. Tijdens deze roof zijn o.a. twee schilderijen van Rembrandt gestolen. Op maandag ga ik wel eens mee naar een italiaans koor dat hij dirigeert. Het zingen gaat me nog niet zo goed af, maar na de repetitie gaan we meestal ijs halen! Gisteren heb ik dan ook een van de lekkerste ijsjes die ik ooit gegeten heb gegeten bij een lokale ijsmaker. Peanut butter cookie met hot fudge topping! Amerikaanser kan haast niet.
Met mijn vriendinnen heb ik o.a. St. Patricks Day gevierd en zijn we pizza gaan eten in North End (het Little Italy van Boston). Op St. Patricks Day ging iedereen verkleed in groene kleding/accessoires de straat op en stonden er lange wachtrijen voor de Irish Pubs. We begonnen de avond met een groepje van 5 en eindigden in het driedubbele! Al met al een erg gezellige avond met heel wat Guiness en Ierse ciders. Opmerkelijk blijft de uitgaanscultuur hier. Alle kroegen sluiten al om 2AM en de laatste metro gaat al om half 1, waardoor de stad al vroeg leegloopt. Het grote voordeel is dat ik dus altijd op tijd thuis ben en zelden last heb van een kater!

1. Nynke:
    22 maart 2017
    Leuk om je avonturen te lezen Lau! Je begint al een echte Amerikaanse te worden ;P
  2. Oma van Dongen:
    23 maart 2017
    Hoi meisje je bent erg goed bezig
    Ook in de avond heb je het druk
    Een kater kan je toch wel missen
    Daar heb je alleen maar last van
    Groetjes. Oma
  3. Katja:
    25 maart 2017
    Leuk Lau!! :) klinkt goed!